månadsarkiv: november 2015

Möt Isabella Magnusson, vinnare i Äventyrs trolldomstävling!

Isabella

Hur länge har du spelat Äventyr och hur kom det sig att du började?

Tror jag fick det när jag fyllde 5 år, jag minns inte riktigt varför jag började spela det. Jag gissar att pappa låg bakom det.

Vad gillar du bäst med spelet?

Jag gillar att använda min fantasi.

Vad skulle du vilja se för böcker till Äventyr i framtiden?

Mer film sagofigurer och mer magi.

Kommer du att vara med på fler Äventyrstävlingar?

Ja, det var kul för jag fick använda min fantasi.

Faktaruta:

Namn: Isabella Magnusson

Ålder: 7

Familj: pappa, mamma och lillebror

Husdjur: 2 katter

Bästa minne från Äventyr: Finns så många.

isabella m vinnare-i-trolldomstävlingen

Vad ser magikerna i kristallkulan?

Luciatävlingen

Vad ser magikerna i kristallkulan?

Skicka in ditt svar på frågan “Vad ser magikerna i kristallkulan?” via ett meddelande till vår hemsida www.äventyrrollspel.se eller via mail: aventyr.rollspel@gmail.com senast den 13:e december, så har du chansen att vinna en komplett uppsättning Äventyrsprodukter (Sagospelet Äventyr, Monster, Atlantis och Trolldom)! Vinnaren utses av en jury bestående av Äventyrs skapare.
Juryns beslut kan ej överklagas.

Saga: Drottningprovet

sjjungfru_attack sjjungfru_fight

Drottningen är försvunnen! Då hon var den enda som enade de olika stammarna i Atlantis, var hon också den enda garanten mot en invasion från det fientligt inställda riket Utmark. Kan drottningens undersåtar klara av att ena riket i hennes ställe?

 

Drottningprovet är en spännande saga som utspelas i Atlantis, bland sjöjungfrur och sjöodjur. Den finns att ta hem gratis här.

Häxmästarinnans förbannelse

Nu kan ni som missade Äventyrs introduktionsaga, vilken publicerades i speltidningen Fenix i år, ta hem sagan som gratis pdf, skriva ut den hemma och lära er reglerna med denna lätt-att-lära-saga.skelett

Ni bor alla i den lilla byn Åberga där ni tillbringar dagarna med era sysslor, och kvällarna med att leka tillsammans. Allra oftast bygger ni kojor i Gamla skogen. Så också denna varma sommarkväll. Vanligtvis brukar ni skynda hemåt för att äta kvällsmat då husmor Labera ringer i matklockan, men när solen långsamt börjar sjunka nedan horisonten så att skogens björkar kastar långa skuggor över mossor och stenar, inser ni att ni är ute mycket senare än vanligt. Ingen av er har hört någon matklocka. Mörkret faller rätt fort, så ni skyndar er hemåt.

Efter några minuter når ni skogsbrynet, men stelnar genast till. I dunklet som råder efter skymningen, ser ni i ljuset från nymånen hur en mängd skelettkrigare med skramlande läten tvingar upp en rad kedjade bybor på vagnar, vilka sedan lämnar byn längs med vägen norrut. Ni räknar till åtta vagnar. De sista skelettkrigarna gör ett stort oväsen av sig då de lyfter upp några säckar med byns samlade värdeföremål på den sista vagnen innan de sätter av efter sina kamrater.
Ni står som fastfrusna i marken. Först när de otäcka krigarna försvunnit bortom synhåll vågar ni er fram och skyndar mot de mörklagda husen. När ni når dem hör ni hur en knarrande dörr slår lite i den lätta vinden. I övrigt är det nästan overkligt tyst, förutom ett plötsligt slamrande från ett av husen. Vad gör ni?

 

Sagan hittar ni här.